Αναζήτηση
Filters
Close

Κριτική για το βιβλίο "Γιορτή στο Επιχειρείν"

Η business coach Δήμητρα Ζερβάκη παρουσιάζει το βιβλίο "Γιορτή στο επιχειρείν". Την ευχαριστούμε θερμά!

Γιορτή στο Επιχειρείν. 365 Ευκαιρίες Επικοινωνίας με τον Πελάτη για Όλο το Έτος. Ένα βιβλίο το οποίο παρουσιάζει τις Παγκόσμιες και Εθνικές Ημέρες του έτους και προτείνει ενέργειες μάρκετινγκ για την αξιοποίησή τους σε κάθε επάγγελμα και επιχειρησιακό τομέα. Ένα βιβλίο που όταν το είχα πρωτοδεί ήμουν κάπως καχύποπτη γιατί πλέον, σε παγκόσμιο επίπεδο, προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε τα πάντα προκειμένου να κερδίσουμε, πείθοντας τους υπάρχοντες και δυνητικούς μας πελάτες, με κάθε τρόπο, να αγοράσουν τα προϊόντα/υπηρεσίες μας. Όμως, υπάρχει, όπως πάντα, και η άλλη πλευρά του νομίσματος, την οποία την είδα όταν πήρα στα χέρια μου το βιβλίο και το διάβασα.

Οι γιορτές λένε πάντα μία ιστορία, αφηγούνται έναν μύθο. Οι άνθρωποι αγαπούν τις ιστορίες. Οι άνθρωποι συνδέονται με το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον μέσα από τις ιστορίες. Συνδέονται με τους συνανθρώπους τους. Και όπως λέει και ο Yuval Noah Harari στο βιβλίο τους Sapiens. Μια σύντομη ιστορία του ανθρώπου, «… μεγάλος αριθμός αγνώστων ανθρώπων μπορούν να συνεργαστούν και να επιδιώξουν κοινούς στόχους με επιτυχία αν πιστεύουν σε κάποιους κοινούς μύθους.»

Έτσι λοιπόν, οι Παγκόσμιες και Εθνικές Ημέρες έχουν μεγάλη δύναμη. Μπορούν να αποτελέσουν την «κόλλα» που θα κάνει τους ανθρώπους να αναπτύξουν συνεργασίες, να βελτιώσουν τις μεταξύ τους σχέσεις, να εκπαιδεύσουν και να εκπαιδευτούν. Έχουν τη δύναμη να αφυπνίσουν, να ταρακουνήσουν.

Κι αυτό το μήνυμα εμπεριέχεται μέσα στο βιβλίο.

Για μένα, οι Παγκόσμιες και Εθνικές μέρες παίζουν το ρόλο υπενθύμισης για το τι πρέπει να εκτιμούμε, να σεβόμαστε, να αγωνιζόμαστε. Μας υπενθυμίζουν ότι πρέπει να είμαστε πάνω απ’ όλα Άνθρωποι. Αποτελούν ένα trigger επανεκκίνησης, ώστε να υιοθετούμε στις ζωές μας, σε καθημερινή βάση, δράσεις που παράγουν αληθινή αξία για τους ανθρώπους, για κάθε ζωντανό ή μη οργανισμό πάνω στη Γη, για την ίδια τη Γη, τον πλανήτη που μας φιλοξενεί.

Όταν δούλευα ως εξωτερική συνεργάτης στο Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας-ΕΘΙΑΓΕ νυν ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, επί 15 χρόνια, κάθε χρόνο, ετοιμάζαμε μία ξεχωριστή γιορτή για την Ημέρα Περιβάλλοντος την οποία τη γιορτάζαμε στο Βαλκανικό Βοτανικό Κήπο Κρουσσίων-ΒΒΚΚ και μάλιστα ο εορτασμός μπορεί να διαρκούσε και μία βδομάδα. Χρησιμοποιούσαμε τη συγκεκριμένη παγκόσμια ημέρα για να φέρουμε κοντά στη Φύση μικρούς και μεγάλους, σχολεία, πανεπιστήμια, επιχειρηματίες, καλλιτέχνες. Χρησιμοποιούσαμε εκείνη την ημέρα για να βάλουμε όλους αυτούς τους stakeholders να συνεργαστούν σε μικρο-projects που θα τους πρόσφεραν βιωματική γνώση για το πώς μπορούν να προστατεύσουν τα οικοσυστήματα, τη βιοποικιλότητα. Χρησιμοποιούσαμε αυτή την ημέρα ως μέρα συνειδητοποίησης του πόσο άρρηκτα είναι συνδεδεμένη η ζωή μας με το φυσικό περιβάλλον. Και το μήνυμά μας ήταν ότι κάθε μέρα πρέπει να γιορτάζουμε. Κάθε μέρα πρέπει να λειτουργούμε συνειδητά υπέρ του περιβάλλοντος. Δείχναμε στους ανθρώπους ότι εμείς έτσι πράττουμε και δεν περιμένουμε μόνο μία μέρα το χρόνο για να τιμήσουμε τη Φύση. Και ήμασταν πιστοί στο σκοπό μας, στο «Γιατί» μας και ως οργανισμός αλλά και ως άτομα, μέλη μιας ομάδας που εργαζόταν στο project του BBKK.

Συμφωνώ απόλυτα λοιπόν μ’ αυτό που λέει ο συγγραφέας Οδυσσέας Κόλλιας, ότι αυτό το βιβλίο είναι «ζωντανό.» Ότι δέχεται συμπλήρωση και ενημέρωση. Ότι θα συνεχίσει να γράφεται στην αγορά, στην πραγματική ζωή. Οι επιχειρηματίες, οι έμποροι, οι ελεύθεροι επαγγελματίες, μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το βιβλίο ως ένα εργαλείο επικοινωνίας τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησής τους. Αρκεί να το συμπληρώσουν με βάση το γιατί υπάρχουν, όπως κάναμε κι εμείς στο ΕΘΙΑΓΕ. Να επιλέξουν να γιορτάζουν εκείνες τις μέρες οι οποίες συνδέονται με την αποστολή τους, με το σκοπό για τον οποίο υπάρχουν, με τις καθημερινές δράσεις τους, με τις αξίες τους. Ο εορτασμός θα πρέπει να βρίσκεται σε πλήρη συνοχή με την κουλτούρα της επιχείρησης, θα πρέπει να έχει ενσωματωθεί στο businessmodel της και να βασίζεται σε ένα καλά οργανωμένο και υλοποιημένο project που προωθεί την ιδέα που υφίσταται πίσω από την Ημέρα με απλό, κατανοητό και συνεπή τρόπο. Έτσι μόνο μπορεί να υπάρξει αληθινός αντίκτυπος στην κοινωνία και στις διαπροσωπικές σχέσεις επιχειρήσεων-πελατών. Έτσι μόνο μπορούν να χτιστούν σχέσεις εμπιστοσύνης, να υλοποιηθούν δράσεις από κοινού και τελικά να δημιουργηθούν κοινότητες που λειτουργούν υπέρ ενός «μεγάλου» σκοπού. Έτσι μόνο μπορούν να δημιουργηθούν επαναστατικές επιχειρήσεις, που νοιάζονται να δώσουν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που υφίστανται στον κόσμο. Έτσι μόνο μπορούν να χτιστούν αειφορικά brands που διαμορφώνονται από τους ίδιους τους πελάτες-συνεργάτες, που «ανήκουν» σ’ αυτούς και παράγουν αξία για όλους.

Αυτό που εκτίμησα πολύ σ’ αυτό το βιβλίο είναι ότι είναι applied. Δεν αποτελεί μία απλή παράθεση ημερομηνιών με μία περιγραφή της κάθε Ημέρας. Δίνει πληροφορίες για κάθε μήνα, για τα έθιμα και τη γιορτή ή τις γιορτές που συνδέονται με κάθε μέρα του μήνα. Το ωραίο είναι ότι παρέχει ιδέες για δραστηριότητες που μπορούν να ενσωματωθούν σ’ ένα project εορτασμού και προτείνει και επιχειρηματικά/επαγγελματικά πεδία για τα οποία ο συγκεκριμένος εορτασμός θα ήταν πιο αποτελεσματικός. Καθοδηγεί τον αναγνώστη, προσφέροντάς του οδηγίες ώστε τα projects των εορτασμών να πετυχαίνουν τους στόχους τους. Και το πράττει αυτό χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα και όχι jargon.

Επίσης, προσφέρει τις πηγές απ’ όπου αντλήθηκαν οι πληροφορίες για κάθε Ημέρα, όπως πρέπει να πράττει κάθε συγγραφέας που σέβεται τον εαυτό του και τη δουλειά των συνανθρώπων του, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να ενημερωθεί σε βάθος για αυτή και να εμπνευστεί από ήδη υλοποιημένα projects εορτασμού. Το να «πατάς» στην εμπειρική γνώση που έχει αποκτηθεί από φορείς με επιρροή και να συνδέεσαι μαζί τους, δίνει δύναμη στις δικές σου ενέργειες.

Τέλος, λαμβάνει υπόψη του τη σημερινή ψηφιακή πραγματικότητα και τονίζει τη δύναμη του μηνύματος όταν αυτό έχει «καλό» σκοπό και διασπείρεται με χρήση των μέσω και πρακτικών που προσφέρει το digitalmarketing.

Πρόκειται για ένα βιβλίο που βοηθά κάθε άνθρωπο που «επιχειρεί» να εκφράσει τον εαυτό του με αυθεντικό τρόπο, μέσα από αυθεντικά projects Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και όχι projects χειραγώγησης που αποσκοπούν στη δημιουργία ψεύτικων εντυπώσεων με στόχο μόνο το οικονομικό κέρδος. Βοηθάει τους ανθρώπους να πουν το δικό τους brandstory με φυσικό, δημιουργικό και σχετικό τρόπο. Δηλαδή με αληθινό τρόπο.

Πρόκειται για ένα βιβλίο που δεν προωθεί την άμεση ή/και την έμμεση πώληση, αλλά την ιδέα ότι η πώληση είναι «προϊόν» του να είσαι ποιοτικός και συνειδητός σε ό,τι κάνεις, την ιδέα ότι οι επιχειρήσεις/projects που δεν νοιάζονται για το κοινό «καλό» δεν είναι δυνατόν να είναι επιτυχημένες σε βάθος χρόνου καθώς και την ιδέα ότι ο Εορτασμός των Παγκόσμιων και Εθνικών Ημερών είναι ένας τρόπος τα brands να ζουν το σκοπό τους, να έλκουν ανθρώπους και να λειτουργούν όλοι μαζί για να πάραξουν θετική αλλαγή. Προωθεί δηλαδή την «επαναστατική» εξυπηρέτηση πελατών και όχι τη σικέ.

Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ καλό «εργαλείο» για το «επιχειρείν» και όχι μόνο… αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά!

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο εδώ

top